Jednokomorová ROHO, vysoký profil

Doplatok pacienta 40,64 €

Antidekubitný systém určený na prevenciu pre osoby s najvyšším rizikom vzniku dekubitov. Sedačka s výškou 10 cm je určená pre aktívnych užívateľov, ktorí často presadajú.

352,79
312,15 €
40,64 €
L60970

Popis

Antidekubitná sedačka určená na prevenciu pre osoby s najvyšším rizikom vzniku dekubitov, ale aj liečbu už existujúcich preležanín. Sedačka s výškou 10 cm dosahuje vďaka svojej výške ešte lepšie výsledky, vzhľadom na veľmi nízky protitlak systému. Tým zabezpečuje dostatočné prekrvenie tkaniva aj pri dlhodobom sedení.


 

 



Podložky jednokomorové a štvorkomorové s výškou buniek 10 cm sú vhodné pre osoby s vyšším rizikom vzniku preležanín (kvadruplegikov). Štvorkomorové zaisťujú správnu a stabilizovanú polohu.

 

Rozmery ROHO


Pri predpisovaní poukazu lekárom sa často stretávate s pojmom „škála podľa Nortonovej“. V TOMTO ČLÁNKU sa o danej téme dozviete viac. ROHO je pneumatická sedačka, ktorej na stupnici Norton zodpovedá hodnota pod 24 bodov.

 

Obmedzenia používania škály pri vozičkároch – nevýhody a riziká zjednodušovania

Nortonova škála je jedným z najbežnejšie používaných nástrojov na hodnotenie rizika vzniku preležanín, najmä pri hospitalizovaných pacientoch. Napriek tomu, že ide o efektívny a ľahko použiteľný nástroj, jej aplikácia na špecifické skupiny, ako sú vozičkári, má svoje obmedzenia. Pozrieme sa na hlavné nevýhody Nortonovej škály a upozorníme aj na riziká, ktoré môžu vyplynúť z jej zjednodušeného používania.

Nevýhody Nortonovej škály pri vozičkároch

1. Neprispôsobenosť sedavému životnému štýlu

Nortonova škála bola pôvodne vytvorená pre pacientov, ktorí väčšinu času trávia v horizontálnej polohe, napríklad na nemocničnom lôžku. Pre vozičkárov, ktorí trávia dlhé hodiny v sede, nie je tento nástroj úplne vhodný. Pri sedení vzniká špecifický typ tlaku a trenia na rizikových miestach, najmä v oblasti sedacích hrboľov a kostrče, čo Nortonova škála dostatočne nezohľadňuje.

2. Obmedzené pokrytie rizikových faktorov

Hodnotenie Nortonovou škálou zahŕňa mobilitu, stav kože, vedomie, vlhkosť a príjem potravy. Pri vozičkároch však niektoré faktory nie sú dostatočne špecifické.

Napríklad neberie do úvahy:

•Kvalitu sedačky a jej schopnosť rozložiť tlak.

•Posturálnu asymetriu a deformity panvy či chrbtice, ktoré zvyšujú riziko vzniku preležanín.

•Mikroklimatické podmienky, ako je potenie pri dlhodobom sedení na vozíku.

3. Generalizácia výsledkov

Nortonova škála bola navrhnutá tak, aby rýchlo identifikovala rizikových pacientov v nemocniciach. Pri použití pri vozičkároch však môže dôjsť k podhodnoteniu, alebo nadhodnoteniu rizika, ak sa nezohľadnia špecifické potreby jednotlivca. Napríklad: aktívni vozičkári môžu byť mylne označení za nízkorizikových, aj keď ich sedavý režim vyžaduje vysokú mieru prevencie.

Problematické je aj všeobecné používanie pojmov v hodnotení. Ako príklad je tu hodnotenie: „Fyzický stav: dobrý/zhoršený/zlý/veľmi zlý.“

Prípadne: „Pohyblivosť: úplná/čiastočne obmedzená/veľmi obmedzená/žiadna.“

Ako správne opísať fyzický stav a pohyblivosť tetraplegika? Ako veľmi zlý s veľmi obmedzenou pohyblivosťou? Avšak v prípade tetraplegika reprezentujúceho Slovensko na paralympiáde je fyzický stav dobrý s úplnou pohyblivosťou? Ako súvisí športovanie s jeho kožou a schopnosťou odľahčiť sedacie partie? Nie je naopak veľmi ohrozený?


Riziká zjednodušovania pri používaní Nortonovej škály

1.Podhodnotenie rizika vzniku preležanín

Neprispôsobená aplikácia Nortonovej škály môže viesť k podhodnoteniu rizika, čo môže znamenať, že preventívne opatrenia, ako je použitie antidekubitných sedačiek, nebudú implementované. To môže zvýšiť pravdepodobnosť vzniku preležanín.

2.Ignorovanie individuality používateľa

Každý vozičkár má iné potreby v závislosti od úrovne mobility, sily horných končatín, či zdravotného stavu. Nortonova škála nezohľadňuje faktory, ako je prispôsobenie vozíka alebo špecifická podpora správneho držania tela, čo môže viesť k neúplnému zhodnoteniu rizika.

3.Nedostatok kontextu pre prevenciu

Zjednodušené používanie Nortonovej škály môže vytvoriť falošný pocit bezpečia. Bez kombinácie s ďalšími hodnoteniami, ako je podrobné vyšetrenie sedacej polohy, rozloženie tlaku a pravidelná sebakontrola, môže dôjsť k prehliadnutiu kľúčových preventívnych krokov.

Záver

Nortonova škála môže byť pre vozičkárov užitočným nástrojom, ak je správne aplikovaná a kombinovaná s ďalšími špecifickými metódami hodnotenia. Je však nevyhnutné uvedomiť si jej obmedzenia a nevnímať ju ako samostatné riešenie. Prístup, ktorý rešpektuje individualitu každého vozičkára a zahŕňa multidisciplinárnu spoluprácu, je kľúčom k efektívnej prevencii preležanín a zlepšeniu kvality života.

 


škála hodnotenia rizika vzniku dekubitov podľa Nortonovej

 

príklad- škála hodnotenia rizika vzniku dekubitov podľa Nortonovej


Návod na použitie nájdete tu

sedačka do vozíka

Ďalšie informácie

Výška sedačky

10 cm

Hmotnosť

1,5 kg

Nosnosť

bez obmedzenia

Škála podle Nortonovej

pod 24 bodov

Recenzie

Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.

Pridajte prvú recenziu pre “Jednokomorová ROHO, vysoký profil”

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Nebojte sa opýtať na čokoľvek. Či už potrebujete poradiť pri kúpe nového vozíka, doplnkov a komponentov alebo váš starý vozík potrebuje servis. Ak máte otázku na možnosti financovania, právnu radu alebo čokoľvek iné, sme tu pre vás. Počkajte na telefonát či e-mail od regionálneho konzultanta, ktorý sa vám ozve čoskoro.

V prípade niektorých produktov (ako napríklad vozíkov) vám radi poskytneme možnosť bezplatného otestovania priamo u vás doma. Stačí sa dohodnúť s naším konzultantom.


    Možno by sa Vám páčilo…

    • Štvorkomorová ROHO, stredný profil

      Antidekubitný systém určený na prevenciu pre osoby s najvyšším rizikom vzniku dekubitov. Sedačka s výškou 7,5 cm je určená pre aktívnych užívateľov, ktorí často presadajú.

    • JAY Balance

      Perfektná vyváženosť medzi ochranou pokožky a stabilitou.

    • Sedačka ROHO Mosaic

      Základná Roho sedačka vhodná ako doplnkové antidekubitné riešenie. Ideálna do auta, lietadla alebo ako sekundárna sedačka na zmenu štýlu sedenia.